facebook_pixel

Kľúčové slová v Google

Čo sú kľúčové slová

Kľúčové slová sú slovné spojenia, ktoré ľudia vyhľadávajú vo vyhľadávačoch, na Slovensku hlavne v Google.

Termín kľúčové slovo môže obsahovať jedno slovo, ale aj viac slov, čiže frázu, ktorá sa vyhľadáva.

V začiatkoch internetu sa vyhľadávali jednoslovné výrazy. Čiže ak sme chceli nájsť nejakú práčku, tak sme zadali slovo „práčka“.

Postupom času sa vyhľadávače zdokonaľujú a vedia hľadať aj viac slovné výrazy. Čím konkrétnejší výraz zadáme, tým relevantnejšie výsledky dostaneme.

 

Príklad výsledkov vyhľadávania pri rôznych zadaniach.

Obrázok 1 – kľúčové slovo práčka

Obrázok 2 – kľúčové slovo práčka electrolux

Obrázok 3 – kľúčové slovo práčka electrolux ewt1266tlw

klucove-slovo-pracka

 

klucove slova, príklad vyhľadávania

 

presné, špecifické klucove slova

 

Prečo hľadať kľúčové slová

Jednoducho povedané, aby ste vedeli o čom a ako písať obsah vášho webu. Keď chcete, aby váš web predával, musí byť na ňom to, čo zákazníci hľadajú.

Odpoveď na to, čo zákazníci hľadajú na internete nám dá analýza kľúčových slov.

Ako to funguje, uvediem na príklade tohto článku.

Na začiatku tvorby tohto nášho webu www.online-marketing.sk, sme si urobili analýzu kľúčových slov, aby sme zistili:

  • aký je potenciál trhu na Slovensku v online marketingu (internetovom marketingu)
  • ktoré oblasti internetového marketingu sú najžiadanejšie
  • o čom má byť náš web
  • aké služby ponúkneme našim zákazníkom
  • aký je vhodný názov domény pre náš web
  • aké sú nové možnosti na trhu
  • ako správne formulovať popis našich služieb
  • skutočný záujem o naše produkty a služby

Na základe analýzy kľúčových slov sme vytvorili štruktúru webu a vytvorili obsah jednotlivých stránok.

Tento článok, ktorý práve čítate píšem preto, aby ste pochopili, že zistenie správnych kľúčových slov má zásadný vplyv na úspech vášho webu.

Medzi kľúčovými slovami v analýze bol aj výraz „kľúčové slová“ a tiež „kľúčové slová google„. Áno uhádli ste, preto je názov tohto článku aký je.

Analýza kľúčových slov – základ správnej SEO optimalizácie webu

Áno, pokiaľ sa urobí správna analýza, vieme ako postaviť web. Vieme, ktoré stránky má web obsahovať, aké články máme písať, aby sme pritiahli potenciálnych zákazníkov na náš web a následne predali svoje produkty, alebo služby.

Ako vyberať kľúčové slová

Najprv hľadajte kľúčové slová vo svojej hlave. Vy ste odborník na danú tému a viete zadefinovať základné slová, ktoré sa spájajú s vašou oblasťou. Napíšte všetky kľúčové slová, o ktorých si myslíte, že ich ľudia hľadajú.

Pozrite sa tiež na konkurenciu, teda webové stránky konkurencie. Pozrite sa o čom píše konkurencia, aké slová tam používa.

Ďalším zdrojom kľúčových slov sú odborné blogy z danej oblasti.

Pokračovať môžete sociálnymi sieťami. Skrátka prelustrujte obsah na internete, týkajúci sa vašej oblasti.

Ďalej si zoberieme na pomoc rôzne nástroje na vyhľadávanie kľúčových slov.

Súčasťou Google Adwords je Plánovač kľúčových slov

Pomocou tohto nástroja zistíte, ako často sa vyhľadávajú jednotlivé kľúčové slová. Zistíte priemerný mesačný počet vyhľadávania a tiež konkurenciu pri inzerovaní týchto kľúčových slov v Google Adwords.

Nezabudnite si nastaviť správny cieľový trh. Teda ak vás zaujíma iba Slovensko, nastavte si krajinu Slovensko a slovenský jazyk.

Plánovač kľúčových slov vám vie aj vyhľadať príbuzné kľúčové slová. Ako sa pracuje sa pracuje s týmto nástrojom, si môžete prečítať v článku

Google planner – plánovač kľúčových slov.

Ďalším zaujímavým nástrojom je našepkávač. Určite ste si všimli, že keď píšete slová do vyhľadávača google, tak vám ponúka konkrétnejšie kľúčové slová. To sú všetko slová, ktoré sa už v google hľadali.

Ak chcete poznať všetky kľúčové slová, ktoré sa vo vašej oblasti vyhľadávajú, využite službu Analýza kľúčových slov.

Toľko pre dnešok k téme kľúčové slová.

 

Expert na SEO a email marketing

 

Vlado Baránek

SEO expert, SmartPartner

info@online-marketing.sk

 

 

P.S.: Pokiaľ sa vám článok páčil, kliknite na Páči sa mi to a taktiež ho dajte zdieľať pre svojich priateľov.

 

Komentáre