Email marketing ako ho nepoznáte

email marketing

email marketing

Čo je email marketing

Je to marketing prostredníctvom emailu. Znie to príliš jednoducho a možno preto nad ním veľa firiem a podnikateľov mávne rukou, alebo ho robí nesprávne. Bola som jednou z nich. Email je skvelý komunikačný a marketingový nástroj. Email marketing má však svoje pravidlá. Je potrebné dodržiavať určité zásady, aby správne a efektívne fungoval.

Rozhodla som sa, že sa podelím s vami o momenty, keď som začínala a uvedomila si dôležité skutočnosti. Možno pomôžu aj vám robiť email marketing inak. Lepšie a efektívnejšie.

 

Neponúkať všetkým

A to som robila – neefektívny, málo účinný, únavný marketing.

No dobre, poviete si. Tak komu ponúkať? Bingo! Toto je kľúčové!

Dali ste si niekedy otázku, kto je váš zákazník? Nie? Tak potom neviete, čo mu ponúknuť a ako ho osloviť. Alebo robíte tú istú chybu ako ja?

Zavrite oči a predstavte si svojho ideálneho zákazníka: Kto to je? Čo robí? Koľko má rokov? Má rodinu? Pracuje? Po čom túži?…. Čím viac budete o svojom zákazníkovi vedieť, tým lepšie pochopíte:

  • čo je to TO, čo od vás potrebuje a čo si od vás kúpi
  • ako ho zaujať a ako s ním komunikovať

Budovať databázu kontaktov

Nenechávajte návštevníkov vášho webu len tak odísť. Ponúknite im na webe magnet, ktorý ich zaujme. Za informácie v tomto magnete si vypýtajte kontakt.

Na evidenciu kontaktov a následne celú komunikáciu so zákazníkmi vyvinula česká spoločnosť Firma 2.0 výborný softvér. Volá sa Smartemailing. Viac o ňom a o email marketingu sa dozviete ak kliknete tu >> .

Aj vás napadlo – hurá máme kontakty, môžeme ísť predávať? Chyba. Myslela som si to kedysi tiež a toto je ďalší z radu mojich AHA momentov.

Najprv pomáhaj, potom predávaj

Poskytnite svojmu budúcemu zákazníkovi rady, zaujímavý postup, informácie, ktoré ešte nevie a potrebuje ich. Stanete sa v jeho očiach odborníkom a získate si postupne jeho dôveru.

Chcete byť iní ako vaša konkurencia? Tak najprv vzdelávajte, pomáhajte. Až následne predávajte. Od koho si radšej kúpite? Od človeka, ktorý vám pomáha, alebo ktorý vás tlačí priamo do kúpy jeho produktu a neponúkne nič viac? Moja voľba bola jasná. Aká je vaša?

Všetko musí mať poriadok a systém

Komunikácia so zákazníkmi obzvlášť. Musí byť vedená s jasným cieľom. A vy ste tí, ktorí si musia ujasniť, čo chcete komunikáciou dosiahnuť. Čo chcete, aby zákazník urobil?

Predstavte si, že zoberiete svojho zákazníka za ruku. Kadiaľ ho povediete? Čo mu po ceste poviete? Čo ho naučíte a napokon, čo mu ponúknete?  S čím mu môžete pomôcť vyriešiť jeho problém, jeho potrebu? Áno, ste to vy, ktorí vediete zákazníka po ceste k cieľu, k vášmu produktu. Nie násilne, nie priamo ale tak, aby po tej ceste pochopil, že ste to práve vy, ten odborník od ktorého si kúpiť chce. Lebo vy ste iní ako 90% obchodníkov, ktorí chcú predať ihneď a neponúknu nič viac.

Najprv pomáhaj, potom predávaj. Pamätáte sa? A presne takto to funguje.

Neprestať komunikovať po predaji

To bolo v mojich začiatkoch silné uvedomenie, silné AHA. Netušila som dôležitosti po predajnej komunikácie. Stačí si iba samého seba predstaviť ako zákazníka a uvedomiť si, aké správanie by sa vám páčilo. Čo by vás potešilo. Každý z nás chce byť hýčkaný, prekvapovaný. Tak to pre svojich zákazníkov urobte.

Celá komunikácia so zákazníkom má 3 fázy:

  • pred predajnú
  • predajnú
  • po predajnú

Podrobnejšie si o nich povieme v niektorom nasledujúcom príspevku.

 

Viera Samselyová

 

Viera Samselyová

info@online-marketing.sk

 

 

Ak sa vám článok páčil, kliknite na páči sa mi pod článkom. Ak sa chcete podeliť o informácie so svojimi známymi, zdieľajte ho. Ak sa chcete niečo opýtať, napíšte mi do komentárov. Váš názor ma zaujíma.

Komentáre