Online marketing, alebo tiež internetový marketing sú všetky činnosti na internete, ktoré vedú k predaju výrobku, alebo služby.
Slovné spojenie online sa používa pre aktivity na internete. V ďalšom texte budem používať slovné spojenie internetový marketing.
Offline zase pre aktivity v reálnom živote.
Marketing na internete (internetový marketing) je relatívne mladá forma marketingu. Avšak význam internetového marketingu každodenne rastie.
V dnešnej dobe má internetový marketing mnoho výhod oproti offline marketingu.
Predovšetkým:
Aké marketingové nástroje používame pri internetovom marketingu?
Pre úspešné fungovanie internetového marketingu potrebujeme mať webové stránky. Webové stránky majú v internetovom marketingu podobnú funkciu, ako základy na dome.
Webové stránky sú jadrom celého marketingového komunikačného systému na internete. Tu máme celý obsah, ktorý chceme prezentovať.
Ako si vytvoriť webové stránky a čo by mali obsahovať, si povieme v niektorom z ďalších článkov.
SEO je zjednodušene povedané stratégia vytvorenia webových stránok tak, aby sa pri vyhľadávaní vo vyhľadávačoch (google, zoznam, bing, yahoo…) zobrazovali na popredných pozíciach.
Viac o SEO si prečítajte v článku SEO optimalizácia? Čo to je?
V dnešnej dobe sa môžete stretnúť s názorom, že email marketing už nie je účinný, že treba využívať PPC reklamu na Facebooku a Google.
Email marketing je účinný aj v dnešnej dobe, keď sa robí správne. Tak ako všetky tu spomínané prvky internetového marketingu, aj email marketing treba vedieť používať správne a potom prinesie ovocie.
Viac o email marketingu si prečítajte v článku Email marketing ako ho možno nepoznáte.
Affiliate marketing, tak ako väčšina stratégii internetového marketingu pochádza z USA. Tam je už affiliate marketing veľmi rozšírený. U nás je ešte stále v „plienkach“. Po slovensky povedané, je to provízny systém. Je to systém, kde využívate affiliate partnerov na propagáciu vášho webu, výrobkov a služieb. Ak vám sprostredkujú obchod, dostanú za to vopred dohodnutú províziu.
V dnešnej dobe sa jedná predovšetkým o marketing na Facebooku, Google+, LinkedIn a Twiteri. Pomocou sociálnych sieti dávame o sebe vedieť a privádzame z nich návštevníkov na náš web.
Je to reklama, kde sa dá dobre zmerať efektivita a ekonomika. PPC znamená pay per click, čiže platba za klik. Teda tu platíte za reklamu vtedy, keď niekto klikne na váš inzerát.
Oproti offline reklame (bilboardy, TV, rozhlas…) platíte za reklamu, ktorú niekto videl.
Toto bol stručný prehľad o online marketingu, alebo tiež internetovom marketingu.
Ak máte otázky, alebo vám niečo nie je jasné, píšte na info@online-marketing.sk.
Ing. Vladimír Baránek
expert na SEO a e-mail marketing
Ak sa vám článok páči, kliknite na Páči sa mi to a zdieľajte ho tiež na facebooku. Urobíte mi radosť :-).